Dropshipping – co oznacza i dlaczego jest taki opłacalny?

0
104

E-handel to obecnie jeden z najpopularniejszych, ale i najbardziej nowoczesnych sektorów handlu na świecie. I nie ma się czemu dziwić! Handel w internecie ma wiele zalet, które odczuwalne są nie tylko przez konsumenta, który, aby zrobić zakupy, nie musi wychodzić z domu, ale i dla przedsiębiorcy, który dzięki prowadzeniu sklepu internetowego może wiele zaoszczędzić. Nie jest zmuszony ponosić, bowiem, kosztów związanych z utrzymaniem sklepu stacjonarnego, takich jak na przykład wynajem lokalu. Nie ma wątpliwości, że sprzedawanie w sieci jest więc mniej wymagające. Z tego powodu rynek sklepów online wciąż się rozrasta, a co za tym idzie, pojawiają się wciąż nowe rozwiązania, mające na celu jeszcze bardziej ułatwić prowadzenie własnego biznesu w internecie. Jednym z takich rozwiązań jest dropshipping. Co kryje się pod tą tajemniczą nazwą?

Dropshipping – co oznacza?

Przez dropshipping rozumieć należy taki model sprzedaży, w którym zadaniem sprzedawcy jest jedynie dotarcie do klienta. Natomiast pakowaniem i wysyłką samego już towaru zajmuje się jego dostawca. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedający nie musi posiadać swojego towaru „fizycznie”, a co za tym idzie, nie jest też zmuszony do posiadania powierzchni magazynowej, w której ten towar przechowa do czasu jego zbytu. Poniżej zaprezentowane zostało, jak funkcjonuje dropshipping krok po kroku:

  1. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym;
  2. Zamówienie, o którym mowa, zostaje przekazane przez sprzedawcę do hurtowni, w której znajduje się zamówiony towar;
  3. Hurtownia podejmuje działania służące realizacji zamówienia, czyli przygotowuje towar do wysyłki;
  4. Towar zostaje wysłany do klienta.

Dwa rodzaje dropshippingu

Dropshipping może przyjąć formę sprzedaży bezpośredniej albo pośrednictwa. W pierwszym przypadku sprzedawca zobowiązany jest nabyć towar od dystrybutora. Nie odbiera on produktów od tego ostatniego, ale bierze za nie odpowiedzialność. To znaczy, że odpowiada przed klientem z tytułu rękojmi czy wad towaru. Natomiast w przypadku dropshippingu o charakterze pośrednictwa sprzedający nie musi nabywać towaru. On jedynie świadczy usługę pośrednictwa w sprzedaży. Z tego powodu to nie na nim ciąży już odpowiedzialność za towar wobec klienta. Za wszelkie wady odpowiada dystrybutor, ponieważ to on jest właścicielem produktu.

Czy dropshipping na pewno się opłaca?

Nie ma wątpliwości, że rozwiązanie, o którym mowa, jest dla osób prowadzących sklepy internetowe korzystne. Pozwala zaoszczędzić na kosztach wynajmu powierzchni magazynowej, a przy tym skraca czas dostawy towaru klientowi. Jeśli dopiero rozpoczynamy swoją przygodę z handlem online, to dropshipping może być dla nas niemałym zbawieniem, ponieważ często pozwala uruchomić sklepi wcześniej i sprawniej. Nie ma też wątpliwości, że taka forma współpracy z dystrybutorami jest wygodniejsza i pozwala szybko uzupełnić „zapasy” sklepu lub poszerzyć jego asortyment. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby w umowie zawartej między sprzedawcą a hurtownikiem określić wszystkie ważne kwestie, takie jak na przykład to, kto ustala cenę produktu. Dystrybutor może, bowiem, chcieć narzucić sprzedającemu cenę. Dla tego ostatniego lepiej jednak, aby mógł określać ją samodzielnie. Dlaczego? Ponieważ w przypadku dropshippingu zyskiem sprzedawcy jest różnica między ceną hurtową, a ceną, za którą sprzedaje produkt. Dobrze więc, aby prowadzący sklep miał wpływ na wysokość cen, a więc i na to, ile zarabia na produkcie. Trzeba też jednak pamiętać, aby wspomniane ceny nie były zbyt wysokie, ponieważ wtedy towar z pewnością się nie sprzeda.

O czym jeszcze należy pamiętać, aby dropshipping naprawdę się opłacał? Przede wszystkim o reklamie. Zawierając umowę z hurtownikiem warto domagać się, aby zamieszczał on na wysyłanych do klienta towarach oznaczenie Twojego sklepu. Najlepiej aby było to logo i dodatkowe informacje, np. adres internetowy. Dzięki temu nabywcy lepiej zapamiętają miejsce, w którym nabyli towar i nie będą czuli się zagubieni w związku z tym, że kupna dokonali w innym miejscu, a produkt został wysłany przez innego przedsiębiorcę.

Więcej na: https://www.mhurt.pl/