Handel online

0
72

Kiedyś handel odbywał się głównie osobiście – twarzą w twarz z klientem. Jednak obecnie bardzo się to zmieniło. Coraz więcej osób korzysta z możliwości zakupów online. Dlaczego? Jest to po prostu wygodne i szybkie.

Strona internetowa

No właśnie. Aby możliwe były zakupy online, potrzebne jest miejsce w sieci, gdzie będziemy mogli ich dokonywać. Dlatego też wiele firm tworzy swoje strony internetowe, gdzie sprzedaje produkty równolegle ze sprzedażą w sklepie stacjonarnym. Strona internetowa powinna być prosta i czytelna dla użytkowników. Jeśli potencjalny klient będzie musiał zbyt długo szukać produktów, to po prostu się zniechęci.

Czy sama strona internetowa wystarczy?

Niestety samo stworzenie strony internetowej i umieszczenie na niej produktów nie sprawi, że nagle sprzedaż będzie szybko wzrastać. Musimy dotrzeć do klienta i niejako wybić się wśród konkurencyjnych firm. W jaki sposób? Do tego służy nam pozycjonowanie. Co to jest? Pozycjonowanie stron internetowych, które bardzo często bywa utożsamiane z SEO, to działania marketingowe, które mają na celu uzyskanie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. Są to głównie działania, które polegają na tworzeniu i optymalizacji treści, które znajdują się na stronie internetowej, ale również pozyskiwaniu informacji przychodzących w postaci linków. Do tego dochodzi również cały czas usprawnianie strony www pod kątem technicznym.

Dlaczego nie ma klientów?

Z jednej strony staramy się udoskonalać stronę, pozycjonować. Z drugiej – klientów nadal brak. Co możemy zrobić? Warto w takim przypadku pomyśleć o audycie strony – np. audyt stron Rzeszów pomaga nam sprawdzić, co można poprawić w naszej stronie,  aby było lepiej. Brane są pod uwagę takie kwestie jak analiza poprawności kodu strony, ale także jej treści i słów kluczowych. Do tego mamy możliwość uzyskania informacji na temat głównych problemów i wprowadzenie planu naprawczego.

Dobrze przygotowana strona internetowa może pomóc nam rozwinąć naszą działalność i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.