Skuteczna reklama hoteli w internecie

0
108

Realia hotelarstwa

Branża hotelarska jest dzisiaj jedną z tych, które naprawdę muszą walczyć o przetrwanie na rynku. Ludziom może się wydawać, że założenie hotelu to cudowna praca, bo klienci przecież sami do nas przychodzą drzwiami i oknami, a my tylko liczymy pieniądze, które od nich wpływają i co najwyżej zamawiamy sprzątanie. Nic bardziej mylnego. Może i kilkanaście lat temu można się było spotkać z tego typu zdarzeniami w wypadku wielkich kurortów nadmorskich lub górskich, które nie miały na owy czas dla siebie żadnej konkurencji. Jak jednak wszyscy wiem, czasy się zmieniły i to bardzo. Ludzie zaślepieni ułudą łatwych zarobków zaczęli coraz bardziej iść w branżę hotelarską myśląc o szybkim i bezwysiłkowym dorabianiu się. Rzeczywistość jednak dość szybko zweryfikowała zarówno te większe, jak i mniejsze pensjonaty, które do końca nie wiedziały czemu ich zarobki wcale nie wydają się tak piękne jak mieli nadzieję, że będą. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że tak naprawdę branża hotelarska ma tylko pewien okres w roku, kiedy tak naprawdę zarabia i musi zrobić wszystko, aby te zyski maksymalizować. Bez nich nie jest w stanie łatać dziur finansowych pojawiających się w następnych miesiącach. Może to bardzo szybko doprowadzić do punktu gdzie takowy biznes po prostu przestanie się opłacać. Następnym krokiem jest już tylko bankructwo.

Walka o klienta

Aby nie dopuścić do zapaści naszego hotelu trzeba zdać sobie sprawę z tego, że po pierwsze hotelarstwo to nie jest łatwy kawałek chleba, a po drugie, że liczy się przede wszystkim ciągła walka o klienta oraz dbanie o wizerunek. W momencie, kiedy w trakcie tak zwanego „szczytu sezonu” nie zapewnimy sobie ciągłego zapełnienia wszystkich pokoi w naszym hotelu możemy zacząć obawiać się przetrwania reszty roku. Należy więc jak najlepiej umieć dotrzeć do potencjalnego klienta i umieć się mu zaprezentować. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań obecnie są strony internetowe dla hoteli, które zapewniają nam proste dotarcie do klienta wraz z prezentacją naszej oferty. Dodatkowym atutem są tutaj komentarze osób, które już u nas były, które mogą się przyczynić do powstania tzw. marketingu szeptanego, gdzie goście będą sobie nas sami polecać. Jest to jedna z najlepszych form reklamy, dużo skuteczniejsza niż nawet najlepsze zdjęcia wyposażenia hotelu. Odwiedzając strony internetowe dla hoteli możemy również jako właściciel trzymać rękę na pulscie i sprawdzać co oraz w jakiej cenie oferuje konkurencja. Dzięki temu będziemy mogli dużo lepiej opracować swoją własną ofertę dla klienta i być na bieżąco względem posunięć konkurencji.