Projektowanie sklepów internetowych oraz ich wdrażanie wymaga uwzględnienia pewnych elementów, które mogą przełożyć się nie tylko na wygląd sklepu online, ale również na jego funkcjonalność. Popełnianie prostych i częstych błędów może zniechęcić potencjalnych klientów oraz zmniejszyć wyniki sprzedażowe.
Błędy w e-commerce mogą obejmować:
- skomplikowaną ścieżkę zakupową;
- brak responsywności;
- brak zabezpieczeń;
- ignorowanie stosowania optymalizacji SEO;
Stworzenie nieintuicyjnego lub zbyt rozbudowanego procesu zakupowego jest jednym z największych błędów. Wypełnianie dużej ilości formularzy, problemy z płatnościami lub niedoprecyzowana nawigacja po sklepie sprawiają, że istnieje duże ryzyko porzucenia koszyka i niesfinalizowanie zamówienia. Te pułapki UX znacząco obniżają zadowolenie użytkowników naszego sklepu.
W dobie mobilności, sklep online, który będzie działał na urządzeniach mobilnych jest niezwykle pożądany. Ponadto, klienci powinni mieć pewność, że ich dane oraz procesy płatności są bezpieczne. Aby zapewnić bezpieczne połączenie należy zainstalować certyfikat SSL.
Brak optymalizacji pod kątem SEO będzie ograniczać widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Sklep może, więc być trudny do znalezienia.