Koszt otworzenia kawiarni

0
20

Otworzenie kawiarni budzi u inwestora wiele pytań. Należy zadbać o lokalizację, wystrój lokalu, marketing, menu oraz formalności prawne. Jest jednak jeden temat, który powtarza się znacznie częściej niż wszystkie wyżej wymienione – budżet kawiarni. Ciężko się dziwić, że inwestorzy starają się oszacować potrzebny koszt na otworzenie kawiarni, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Mimo wszystko w niniejszym artykule postaramy się przedstawić na co musi się przygotować potencjalny inwestor.

Koszt otwarcia kawiarni

Odpowiadając krótko na pytanie można powiedzieć, że otworzenie kawiarni kosztuje minimum kilkadziesiąt tysięcy. O górnej kwocie ciężko mówić, gdyż tutaj tak naprawdę wszystko zależy od rozmachu inwestora. Otworzenie bardzo dużego lokalu w prestiżowym miejscu może kosztować nawet kilka milionów złotych. Jednak na szczęście większość rentownych inwestycji można przeprowadzić dysponując 5 lub 6 cyfrowym budżetem.

Zanim jeszcze podejmiesz jakikolwiek krok mający na celu ruszenie z inwestycją warto przeprowadzić analizę finansową. Należy ustalić co jest naprawdę niezbędne a co można zaliczyć jako niepotrzebny koszt. Często najbardziej rzucającym się w oczy problemem jest przepalanie dużych sum na nierentowny marketing. Również koszt wyposażenia kawiarni to temat rzeka. Na pewno każdy z was zna miejsce, które jest wyposażone przeciętnie ale ze względu na panujący tam klimat ma wielu stałych klientów. To świetny przykład na to, że duże nakłady inwestycyjne na wyposażenie lokalu nie zawsze się zwracają. Z drugiej strony nie można przesadzić z oszczędnościami, gdyż zachowanie pewnych standardów jest absolutnie potrzebne by myśleć o osiągnięciu sukcesu. Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie można zaoszczędzić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Inwestycja w kawiarnię to oczywiście nie tylko koszt wyposażenia lokalu. Inwestor musi się liczyć z uwzględnieniem wielu różnych kosztów. Kilka przykładów wymieniamy poniżej:

  • Koszt kasy fiskalnej i oprogramowania
  • Koszt szkolenia baristów
  • Koszt zatowarowania
  • Koszt promocji i reklamy
  • Projekt technologiczny
  • Koszt pozwoleń i projektów branżowych
  • Koszt poszukiwania lokalu