Czy jesteś komputerowym dziadkiem?

0
62

Praca na komputerze przez wiele godzin dziennie prowadzi do równie dużego rozpostartego końca, jak siedzenie na kanapie przez cały dzień oglądania telewizji. Ale masz pracę do wykonania! Jak możesz uniknąć złej kondycji związanej z siedzeniem?

Po pierwsze, najmądrzejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to zaplanować przerwy co piętnaście do dwudziestu minut. Przejdź się i zrób coś innego przez kilka minut. Ludzie mają tendencję do myślenia, że ​​przerwanie myśli utrudni ich pracę. Wręcz przeciwnie, ludzie, którzy rzeczywiście biorą te przerwy, twierdzą, że mają dwa razy więcej energii i niemal czterokrotnie więcej pracy wykonują każdego dnia.

Czemu? Mózg się odświeża, coś w rodzaju strony internetowej. Gdy po przerwie wrócisz do zadania, będziesz bardziej odświeżony i gotowy, aby poradzić sobie z bieżącym projektem. Jeśli masz laptopa, to nawet lepiej. Zabierz go do innego pokoju co półtorej godziny. Zobacz, jak zwiększa się ogólna energia, gdy zmieniasz scenerię raz na jakiś czas!

W czasie oczekiwania przy komputerze – jest tego wiele – możesz zrobić kilka przerw. Podczas ładowania strony wypróbuj te ćwiczenia szyi, aby zmniejszyć obciążenie i stres w tym obszarze.

Powoli obróć głowę w prawo tak daleko, jak to tylko możliwe. Trzymaj tą pozycję przez piętnaście sekund. Następnie powtórz po lewej stronie. Kiedy wstaniesz na chwilę, zatrzymaj się przy framudze drzwi swojego biura. Trzymajcie ręce w pozycji „podtrzymywania” – tak jakby Jesse James okradł was i trzymaliście ręce w powietrzu (pochyleni przy łokciach). Następnie umieść wnętrze ramion i dłonie po obu stronach ościeżnicy i pochyl się powoli. Przytrzymaj odcinek przez dwadzieścia sekund.

Te małe ćwiczenia mogą dosłownie zaoszczędzić wiele stresu. Wielu pracowników komputerów kończy z sztywną szyją lub bólem rąk. Robienie częstych przerw i nabieranie nawyku rozciągania się, gdy masz przestój, może zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia problemów w przyszłości.