Każde przedsiębiorstwo potrzebuje do sprawnej pracy. Szczególnie ważne jest to przy pracy z klientami, gdzie każda pomyłka będzie odebrana w negatywny sposób i może zaważyć na opinii, a także potencjalnych zyskach przedsiębiorcy. Salony fryzjerskie, czy kluby fitness nie są tutaj wcale wyjątkiem, a powiedziałbym, że w tej branży renoma jest wyjątkowo ważna.
Jednym z takich aspektów jest zdecydowanie dobra organizacja pracy. Nie chcemy przecież przypadkiem umówić dwie osoby na jeden termin, prawda? Kogo w takiej sytuacji obsłużyć jako pierwszego? Jak się wytłumaczyć przed człowiekiem, który nam zaufał nie tracąc jednocześnie w jego oczach?
Dobrym sposobem, by nie musieć odpowiadać na takie pytania jest skorzystanie z takiej opcji jak funkcjonalny kalendarz dla salonów. Odpowiedni program tego typu pozwoli na proste ogarnięcie bałaganu jeszcze zanim się on stworzy. Oczywiście, że tę samą pracę może wykonać człowiek… tylko po co? Przecież wszystko można łatwo zautomatyzować, a taka aplikacja na pewno kosztuje mniej niż nowy pracownik w zakładzie.
Taki kalendarz dla fryzjera może zostać obsłużony przez samego klienta. Pamiętam jak taką opcję wprowadził salon w moim rodzinnym mieście. Takie rozwiązanie pozwoliło nie tylko ułatwić pracę, ale także zwiększyło obrót. Są przecież klienci, którzy nie mają czasu zadzwonić i zapytać o termin, często zdarza się, że po prostu nie lubią umawiać się w tradycyjny sposób. Dużo łatwiej jest wejść na stronę czy aplikację, samodzielnie wybrać termin, który będzie nam najbardziej pasował, niż dzwonić, dogadywać się, czekać, aż fryzjer znajdzie w dzienniku odpowiednią datę i jeszcze przeliczy, czy będą w stanie kogoś przyjąć.
Pandemia również przyczyniła się do tego, że kalendarz internetowy staje się coraz bardziej pożądany. Co prawda najgorsze już za nami, jednak dostęp do kalendarza w Internecie pozwala na większą organizację, a więc i ogranicza przypadkowe kontakty z innymi osobami. Wciąż są ludzie, dla których jest to istotne.
Jedyną wadą takiego rozwiązania jest chyba sam moment zamiany papieru na Internet, zmiany zawsze są straszne… ale czy to znaczy, że nie należy ich wprowadzać? Wystarczy się przemóc, zrobić pierwszy krok i ułatwić życie sobie i naszym najdroższym klientom.