Wyobraź sobie sytuację, w której jesteś zmuszony nagle opuścić swoje miejsce pracy ze względu na pożar lub inne zagrożenie. Możesz zabrać tylko najpotrzebniejsze rzeczy, ale komputer stacjonarny nie wchodzi w grę. Na komputerze korzystasz służbowo i prywatnie, więc są tam wszystkie twoje dane sprzed kilku lat, rodzinne zdjęcia, ważne dokumenty, skany umów. Nagle twój komputer zamienia się w drobny pył wskutek pożaru. Jesteś ubezpieczony, ale czy odpowiednio zabezpieczyłeś swoje pliki? Może pożar jest nieco na wyrost, ale dane możesz utracić, również wskutek zalania laptopa lub po prostu twój dysk odmówił posłuszeństwa raz na zawsze. Zamiast bezsilnie tracić czas i pieniądze na odzyskanie danych, lepiej wcześniej się zabezpieczyć przetrzymując pliki w chmurze. Jeśli jeszcze nie wiesz jak utworzyć dysk Google, to zastosuj kilka poniższych prostych i darmowych kroków, które pozwolą Ci spać spokojnie w razie awarii sprzętu.
1. Wejdź na stronę http://drive.google.com
2. Wybierz czy jesteś klientem indywidualnym, czy logujesz się jako firma i użyj swoich danych logowania. Jeśli nie masz jeszcze konta w usłudze Google, musisz je założyć, a następnie powtórz proces logowania.
3. Możesz teraz przeglądać i umieszczać pliki używając przeglądarki, jeśli jednak chcesz mieć na swoim dysku folder, który będzie się synchronizował z dyskiem Google, pobierz w tym przypadku instalator na swój komputer, wchodząc na stronę: https://www.google.com/intl/pl_ALL/drive/download/
4. Następnie zainstaluj pobrany plik i za pomocą prostego kreatora zaloguj się i wskaż folder, który ma się synchronizować z usługą. Możesz też utworzyć, nowy nazywając go np. „chmura”. Tu będziesz mógł wrzucać wszystkie pliki ze swojego komputera.
5. Po rozpoczęciu synchronizacji zostaną pobrane dane z dysku Google (jeśli już jakieś posiadasz) na twój komputer również do wskazanego wcześniej folderu.
Gotowe! Właśnie ograniczyłeś sobie dawkę niepotrzebnego stresu, związanego z utratą danych. Możesz teraz swobodnie pracować, praktycznie na każdym innym urządzeniu, będąc w różnych miejscach na świecie. Wystarczy, że znasz dane logowania, a twoje projekty, filmy, zdjęcia, pliki tekstowe, będą praktycznie zawsze tam, gdzie masz dostęp do internetu, również na twoim telefonie.