Pozycjonowanie w czasie Pandemii

0
17

Kryzys związany z wirusem obnażył różne sektory sprzedaży i podzielił je na te które zyskały podczas pandemii oraz na te które zanotowały w tym okresie ogromne straty. Jeżeli chodzi o te złe wieści to szczególnie dotknięty jest przemysł modowy, a zapotrzebowanie na nową odzież naturalnie gwałtownie spadło. Wiele sklepów z modą narzeka na gwałtowne spadki – dotyczy to również prawie wszystkich artykułów luksusowych.

Jeżeli chodzi o zyski w czasie kryzysu to nie mogą narzekać apteki stacjonarne oraz internetowe, które zanotowały rekordowe zyski. Obok sektora farmaceutycznego to właśnie sektor IT najwięcej zyskał podczas pandemii koronowirusa. Jeżeli chodzi o sektor it to naturalnie marketing internetowy jest jego częścią co za tym idzie ten kawałek tortu z w postaci zleceń w czasie pandemii należy się również wszystkim zajmującym się SEO i pozycjonowaniem stron.

Ludzie, którzy posiadają własne biznesy postanowili że nie będą próżnować w trakcie pandemii i zajmą się marketingiem w Internecie. Część z nich siedząc w domu postanowiła poczytać na temat marketingu ale większość z n tych osób zdecydowała się na skorzystanie z usług pozycjonowania strony u różnych firm związanych z marketingiem SEM i SEO. Ci którzy wykorzystali ten czas zamawiając usługi pozycjonowania niewątpliwie obecnie prześcigają konkurencję która w tym aspekcie nic nie robiła.

Jeśli przyjrzeć się bliżej obecnej sytuacji, widać bardzo dobrze, że ten kryzys – tak jak w zasadzie z każdym kryzysem wcześniej – również przynosi zwycięzców. W niektórych miastach usługi gastronomiczne eksplodują w tempie ponad 200% a firmy pozycjonujące się w czasie pandemii zyskują nawet do 300%.

Wniosek: Kreatywność i optymalizacja wyszukiwarek opłacają się

Dobra optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest niezbędna dla firm z krajową bazą klientów. W czasie pandemii najwięcej zyskały sklepy internetowe oferujące produkty pierwszego rzędu oraz leki. Warto cały czas inwestować w pozycjonowanie stron gdyż jest to jedyny sposób aby zachować obroty nawet w czasie tak wyjątkowej sytuacji jaka miała miejsce od marca do czerwca w 2020 roku.