Strona głównaUncategorizedWady i zalety konkursów na facebooku - z punktu widzenia organizatora

Wady i zalety konkursów na facebooku – z punktu widzenia organizatora

Konkursy na Facebooku to bardzo częste zjawisko. Wystarczy wejść na stronę e-Konkursy.info żeby zauważyć jak wiele jest inicjatyw tego typu. W Organizowanie konkursów niegdyś było domeną dużych organizacji. Obecnie konkursy są organizowane przez małe firmy lub nawet przez prywatnych administratorów poszczególnych fanpage. Dla jednych konkurs na Facebooku to sposób na promocję marki, produktu lub usługi dla innych to skuteczne narzędzie do zwiększenia zasięgu na fanpage. Z jakimi zaletami i wadami wiąże się organizacja konkursu na Facebooku? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule. 

Zalety

Przede wszystkim prawidłowo przeprowadzony konkurs może pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki. Konkurs sam w sobie kojarzy się z czymś pozytywnym. Organizując konkurs zapewniamy rozrywkę naszym potencjalnym klientom, oferujemy nagrody więc podejmujemy działania korzystnie wpływające na wizerunek.

Poza tym, organizując konkurs pokazujemy naszym potencjalnym odbiorcom że nam na nich zależy i łapiemy z nimi bezpośredni kontakt. Dobrym przykładem są konkursy w których zadaniem konkursowym jest wymyślenie hasła reklamowego. 

Kolejną zaletą jest fakt, że napisany przez użytkowników content (np. wcześniej wspomniane hasło reklamowe) to sposób na pozyskanie treści na przyszłe działania marketingowe. Przykładem może być np. konkurs fotograficzny w którym uczestnicy mają zrobić sobie zdjęcie z jakimś produktem. W regulaminie konkursu może być informacja o wykorzystaniu nadesłanych fotografii do celów marketingowych co oczywiście przynosi wymierne korzyści organizatorowi w postaci pozyskania bardzo ciekawego contentu.

Następny plus to możliwość uzyskania efektu viralu w mediach społecznościowych. Popularność konkursów na Facebooku opiera się głównie na tej zasadzie – polub, skomentuj, udostępnij. W efekcie post konkursowy w szybkim czasie dociera do bardzo dużego grona odbiorców co stanowi ciekawą i dosyć innowacyjną formę reklamy. 

Wady

Jedną z wad jest możliwość nadużyć. Niektórzy uczestnicy mogą stosować różnego rodzaju nieuczciwe praktyki aby uzyskać obiecane nagrody. Kolejną wadą jest konieczność obsługi takiego konkursu od strony prawnej. W regulaminie trzeba jasno poinformować o tym kto jest organizatorem konkursu oraz na jakich zasadach konkurs będzie się odbywał. Poza tym konkurs nie może mieć znamion loterii, zatem rozwiązanie konkursu przez losowanie to mało polecane rozwiązanie w przypadku konkursów. 

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Więcej artykułów

Popularne