Strona głównaTechnologieSerwer dedykowany dla małej firmy - jak wybrać?

Serwer dedykowany dla małej firmy – jak wybrać?

Skuteczne prowadzenie nawet niewielkiego biznesu wymaga odpowiedniego dostosowania infrastruktury informatycznej w obrębie firmy. Obecnie właściciele małych przedsiębiorstw coraz częściej decydują się na serwery dedykowane. Nakłady finansowe na taki sprzęt nie muszą być wysokie, a może on znacząco usprawnić funkcjonowanie firmy. W przeciwieństwie do VPS, serwer dedykowany ma postać materialnego urządzenia i nie jest z współdzielony z innymi użytkownikami. Przyczynia się to do wzrostu komfortu obsługi oraz bezpieczeństwa.

Parametry serwera dedykowanego

Parametry serwera dedykowanego powinny być dobrane w oparciu o potrzeby biznesowe firmy. Od specyfikacji sprzętu w dużym stopniu zależy jego wydajność, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na pojemność dysku, ilość pamięci RAM czy prędkość procesora. Serwery dla firm zazwyczaj posiadają jednostki wielordzeniowe, których liczba uzależniona jest od możliwości płyty głównej. Wybrany model powinien w pełni spełniać bieżące zapotrzebowania przedsiębiorstwa, a także umożliwiać łatwą rozbudowę w przyszłości. Im większa liczba przetwarzanych żądań, tym większa musi być dostępna pamięć. Na potrzeby małych firm zalecane jest przynajmniej 8 GB RAM. Dysk twardy powinien mieć natomiast pojemność 250 – 500 GB, aby w pełni spełnić wymogi przedsiębiorstwa. Warto zdecydować się na dysk SDD, który w porównaniu do HDD odznacza się znacznie większą wydajnością pod względem prędkości odczytu i zapisu danych. Osiągi te mają wpływ na czas ładowania i wyświetlania stron internetowych, a tym samym szybkość udostępniania firmowych zasobów. Taki serwer dedykowany będzie też w stanie lepiej poradzić sobie ze zwiększonym ruchem.

Transfer danych

Limit transferu dotyczy maksymalnej ilości danych, jakie mogą być przesyłane między serwerem a użytkownikami w ciągu miesiąca. Jego wartość określana jest w gigabajtach i przeważnie dotyczy okresów umownych. Na wielkość transferu wpływa częstotliwość odwiedzania strony przez klientów, a także ilość udostępnianych plików do pobrania czy multimediów. Wiele zależy również od docelowych zastosowań. Poza przechowywaniem strony firmowej, serwer firmowy może spełniać także inne funkcje. Bardzo często wykorzystywany jest jako serwer pocztowy, przeznaczony do obsługi poczty przychodzącej i wychodzącej. Serwer dedykowany może też posłużyć jako FTP do przechowywania i przesyłania plików czy serwer baz danych do gromadzenia i przetwarzania informacji zgodnie z określonymi kryteriami. Miesięczny transfer na poziomie kilkudziesięciu GB często okazuje się niewystarczający, dlatego warto zdecydować się na usługę z transferem nielimitowanym. Serwery dedykowane w takiej konfiguracji posiada w swojej ofercie firma Host1. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, zapotrzebowanie na wyższe parametry sprzętu może wzrosnąć. Warto więc wybrać taki hosting dedykowany, którego usługodawca nie wprowadza limitów w zakresie dowolnego dysponowania specyfikacją serwera.

Funkcjonalność serwera dedykowanego dla małej firmy

Przy wyborze serwera dedykowanego dla małej firmy, warto wziąć pod uwagę również jego funkcjonalność. Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość tworzenia kopii zapasowych oraz kopii automatycznych, ponieważ stanowi to optymalne zabezpieczenie na wypadek awarii i pozwala na szybkie przywrócenie zapisanych zasobów do wcześniejszego stanu. Serwer powinien też umożliwiać łatwą obsługę baz danych, domen i subdomen, a także przesyłanie i pobieranie plików za pośrednictwem SSH lub FTP. Nie bez znaczenia pozostaje również odpowiednie wsparcie techniczne. W małych firmach budżet jest zwykle dość ograniczony, dlatego warto inwestować w serwery o niskiej awaryjności. Profesjonalna obsługa klienta powinna być zawsze gotowa do pomocy, aby szybko i skutecznie rozwiązywać problemy. Dla właścicieli małych firm bardzo korzystnym wyjściem może się okazać serwer z administracją. W takim przypadku za opiekę nad serwerem oraz obsługę poszczególnych usług sieciowych odpowiada dostawca oferty, dzięki czemu klient nie musi osobiście zajmować się administrowaniem.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne