Strona głównaKomputerSmartfony po zakończeniu eksploatacji przez pracowników?

Smartfony po zakończeniu eksploatacji przez pracowników?

Jednym z najczęściej kupowanych urządzeń w firmie jest smartfon. Trudno wyobrazić sobie pracę bez telefonu i stałego dostępu do aplikacji, poczty i plików. Smartfony umożliwiają nam działanie na ogromnym spektrum. Stale udoskonalane nie tylko na poziomie parametrów technicznych ale również design. Nic więc dziwnego , że firmy wydają krocie na ich wymianę. Pozostaje jednak pytanie co z tymi, które używane były dotychczas ? Przecież często mają zaledwie kilka miesięcy lub były rzadko wykorzystywane? Oddanie ich do utylizacji to duża strata dla firmy. Istnieje jeszcze inna droga ponowna sprzedaż używanych smartfonów. Od czego zacząć?

Lista niepotrzebnych urządzeń to krok pierwszy. Ustalmy ile i jakiego rodzaju zalega na barowych półkach i w szufladach biurek pracowników. Sprawdzić trzeba również w jakim są stanie. Czy są sprawne jeżeli nie to dlaczego? Często wystarczy kilka drobnych napraw i gotowe. W pełni sprawne urządzenie. W przypadku droższych modeli niekiedy warto dokonać kilka drobnych napraw. Zakup podzespołów i usługa serwisowa może się zwrócić z nawiązką.

Przede wszystkim zacznijmy od poszukiwania firmy zewnętrznej, która zajmie się całym procesem. Unikniemy wielu godzin poświęconych na żmudne inwentaryzacje i przeglądy stanu technicznego smartfonów. Doświadczeni pracownicy firm na co dzień zajmujących się skupem sprzętu komputerowego zrobią to szybciej i sprawniej. Często też będzie to nasz pierwszy naturalny nabywca niepotrzebnych smartfonów. Wykona audyt, sprawdzi stan techniczny i wizualny każdego telefonu i proponuje wycenę.

Jeżeli zdecydujemy się na samodzielną sprzedaż mamy dwie drogi. Pierwsza dystrybucja telefonów kanałami tradycyjnymi lub poprzez platformy sprzedażowe. Druga to sprzedaż dla pracowników. SELKEA oferuje w tym zakresie pomoc. Przeprowadzi proces sprzedaży w firmie. Ustali zasady, poinformuje pracowników oraz przygotuje dedykowana platformę. To proste i zupełnie nie wymaga angażowania pracowników działów IT oraz administracyjno – księgowych. A może dać naprawdę świetne efekty. Nie tylko przychody ze sprzedaży ale również stanowić bonus pracowniczy i wpływać pozytywnie na politykę employer branding.

Ważna kwestią przy wymianie smartfonów w firmie jest usunięcie danych z wycofywanych z eksploatacji smartfonów jest usunięcie danych wrażliwych firmy. Często o tym zapominamy. Tak w telefonach również jest sporo danych wrażliwych których nie można pozostawić. Mogłyby trafić do osób nieupoważnionych do ich odczytania. Konieczne więc jest właściwe ich wyczyszczenie.  Najlepiej poprzez programowe nadpisywanie. Metoda wymaga zastosowania specjalistycznego oprogramowania. Często jest ono płatne. Trzeba też mieć podstawową znajomość sposobu zapisywania danych na nośnikach elektronicznych. Nadpisywanie polega na zasłonięciu informacji poprzez ciąg przypadkowych znaków. Po takim działaniu nie możliwe będzie ich odczytanie. Zostają utracone a miejsce zwolnione na nowe dany. Nie tylko proces nie wpływa na stan urządzenia ale też poprawia jego wydajność. Warto zainwestować kilkanaście złotych i zlecić usunięcie danych firmie zewnętrznej. Posiada ona zaplecze techniczne oraz wiedzę jak poprawnie przeprowadzić proces.. Dodatkowo może nam przygotować raport potwierdzający. Istotny zwłaszcza kiedy konieczne będzie potwierdzenie, zę zadbaliśmy o dane wrażliwe firmy.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne