Strona głównaTechnologieCzy warto stworzyć znak towarowy?

Czy warto stworzyć znak towarowy?

Czym jest logo?

Logo to nic innego jak znak towarowy, który jest wyrażony za pomocą prostej formy graficznej. Znak ten pełni przede wszystkim rolę identyfikacyjną dla danej marki, stanowiąc istotny element marketingu. Znak towarowy może w znaczący sposób przyczynić się do rozpoznawalności naszej firmy, wzbudzając zaufanie klientów i określając pozycję firmy na rynku. Istotne jest, aby logo, jakim się posługujemy było możliwie jak najbardziej oryginalne, nietuzinkowe oraz jednocześnie łatwe do zapamiętania.

Jakie powinno być dobre logo?

Na rynku istnieje wiele znaków towarowych, które automatycznie przywodzą skojarzenia z konkretną marką. Wbrew pozorom zaprojektowanie dobrego nie jest zadaniem prostym. Czynność ta wymaga nie tylko umiejętności graficznych, ale niezbędna może okazać się również wiedza z zakresu marketingu. Przy projektowaniu logo warto postawić na minimalizm, rezygnując z przesadnego efekciarstwa. Zbyt duża ilość użytych elementów może dezorientować klientów, przynosząc odwrotny skutek, niż oczekiwaliśmy. Istotne jest, aby logo wywoływało u naszych odbiorców określone skojarzenia i było identyfikowane z naszą firmą. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego też projekt logo powinien być od początku do końca przemyślany.

O czym pamiętać projektując znak towarowy?

Dobre znaki towarowe bardzo często wykorzystują proste elementy graficzne i oszczędną kolorystykę, dzięki czemu nie tylko są one łatwe do zapamiętania, ale także doskonale nadają się one do umieszczenia na różnych powierzchniach. Projektując logo, warto pamiętać o tym, żeby prezentowało się ono równie dobrze w formie pojedynczej grafiki, jak również na wizytówkach, ulotkach, plakatach czy innych powierzchniach reklamowych. Koszt stworzenia dobrego logo wiąże się z kosztem nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od działań, jakie musi podjąć agencja odpowiedzialna za projekt. Nie jest to jednak rzecz na której warto oszczędzać, ponieważ dobrze zaprojektowany znak towarowy może przekładać się na większą rozpoznawalność naszej marki.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne